Wednesday, December 30, 2009

Aasta eelviimase päeva mõtted

Meeleolukat aastavahetust!

Aasta viimane kuu on täis sebimist ja kiirustamist - olulised asjad vaja lõpuni viia, kingitusi osta, koosviibimistel osaleda. Kogu selle tralli sees ei jää sageli aega endasse vaatamiseks. Tark on see, kes ilma välise märguandeta aja leiab ja aasta tegemised kokku võtab. Hea ja vähem meeldiva läbi mõtleb ja sellest omad järeldused teeb. Tihtilugu eirame kõiki välised märke kuni keha raputab meid illusioonist üles ning palavikutules kõik ebavajaliku põletab.
Küllap on paljud just aastavahetuse paiku mõnes lühikeses ja puhastavas viirushaiguses, mis justkui vägisi sunnib vanast lahti laskma.

Kui ma nüüd meenutan seda peagi mööduvat aastat, siis õppetunde oli palju. Kui paljud neist ma edukalt läbi tegin, näitab tulevik.

Sel aastal ma õppisin, et kõik mida me teistes valime märgata, on meis endas olemas. Kõige meeldivamad omadused koos kõige vähem meeldivatega. Kui keegi on õel, ükskõikne või hoolimatu, siis on see ilmne märk enda käitumises korrektuure teha. Kui ümbritsevad inimesed on südamlikud ja tähelepanelikud, siis oleme nad ise oma käitumisega enda ellu kutsunud.

Veel õppisin, et mina valin kuidas ma oma energiat kasutan. Ma võin lõputult mõelda ja fantaseerida, kuid ilma reaalsete sammudeta ei saavuta iial tulemusi. Ma võin viriseda ja ennast haletseda, kuid see ei muuda midagi. Kui mul on hea mõte ja ma lisan sellele oma positiivse, edasiviiva energia, siis on ka tulemus käega katsutav ja reaalne.

Kõige tähtsam õppetund on olla tänulik. Olla tänulik elu eest, isegi siis kui vahel on raske. Olla tänulik võimaluse eest luua ja nautida. Olla tänulik sõbra toetuse eest, vanemate armastuse eest, lähedaste hoolitsuse eest. Olla tänulik kõigi nende asjade eest, mis meid ümbritsevad ning kõige kogetu eest, mis meie elu rikastab. Iga päev on meie elus olulise tähtsusega - me ise valime kuidas seda mööda saata, milliste tegevuste, mõtete ja tunnetega täita. Ja mis peamine, me kõik peame hoolt kandma iseenda elu eest. Hoidkem siis hellalt ja armastusega seda eredalt põlevat leeki, et see kustuks alles siis kui küünal on lõpuni ära kasutatud.

No comments:

Post a Comment